Optynalizacja konwersji w branży eCommerce jest procesem, który wymaga przeprowadzenia kilku niezbędnych działań.
W sklepach internetowych wymaga ona analizy leja sprzedażowego i poszczególnych podstron w sklepie pod kontem użyteczności i łatwości w poruszaniu się uzytkownika na kazdym z urządzeń. Optymalizuje się więc trzy rodzaje widoków:
- desktop
- tablet
- smartfony
Witryny mobile frendly czyli przyjazne dla urządzeń mobilnych znacznie lepiej konwertują od tych, które nie są dostosowane do tychże urządzeń.
By zoptymalizować procesy sprzedażowe, lej sprzedażowy i żeby obniżyć współczynnik odrzuceń trzeba przeprowadzić kilka kluczowych testów.
Przeprowadzamy kilka typów testów, można ich opisy znaleźć tutaj:
- UI Tests – Testy użyteczności interfejsu użytkownika
- Error handling testing – Testy obsługi sytuacji wyjątkowych
- Testy podstawowych ścieżek i scenariuszy
- Recovery testing – test przywracania kopii zapasowej
- Testy obciążeniowe
Niezbędnym minimum, jakie należy przeprowadzić podczas wdrażania aplikacji internetowej jest przeprowadzenie:
- Testy użyteczności interfejsu użytkownika (UI Tests),
- Testy bezpieczeństwa,
- Testy podstawowych scenariuszy i ścieżek.
W przypadku serwisów typu eCommerce, będzie to również omawiana tutaj Optymalizacja Konwersji.