Nie od dziś wiadomo, że bez odpowiednio przeprowadzonej analizy danych, jaką oferują nam między innymi Google Analytics, Gremius Traffic, Yandex Metrica, czy też narzędzia jakie oferują portale społecznościowe w naszych oficjalnych profilach firm lub brandów to kopalnia informacji, dzięki którym będziemy mogli osiągnąć swój cel biznesowy, stworzyć profil naszego potencjalnego odbiorcy i dowiemy się jak i w którym najlepiej momencie dotrzeć do naszego klienta.
Analityka internetowa może zostać wykorzystana w praktycznie nieograniczony sposób. Cele jakie stworzymy powinny nam pomóc w ustaleniu problemów, odpowiedzieć na nurtujące nas pytania. Przykładem może być przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, chcący zwiększyć ruch organiczny czy bloger, publikujący artykuły z poradami, których treść mimo, że jest wartościowa, nie trafia do odbiorców choćby tych, którzy szukają podobnych informacji w wyszukiwarkach internetowych (Google, Bing, Yahoo, Yandex….). W takiej sytuacji trzeba coś zrobić, trzeba zacząć od podpięcia kodów śledzących i poczekać jakiś czas na zebranie odpowiednio dużej ilości danych, na podstawie których będzie można wyciągnąć konstruktywne wnioski.
Przykłady wykorzystania analityki internetowej
Testy A/B, mające na celu podniesienie konwersji elementu na stronie;
- Analiza koszyka w sklepie internetowym pod kontem obniżenia współczynnika porzuceń;
- Analiza słów kluczowych związanych z tematyką strony i budowa kontentu, zgodnego z wyznaczoną listą;
- Analiza podstron produktowych pod kontem obniżenia współczynnika porzuceń
- Analiza podpiętych do sklepu internetowego systemów płatności pod kontem możliwych błędów płatności
- Analiza treści na stronach sprzedażowych poprzez testowanie różnych wariantów (testy A/B)
- Analiza słów kluczowych pod kontem podniesienia sprzedaży w sklepie internetowym (zwiększenie konwersji płatności)
- Badanie skuteczności kreacji reklamowych (banery reklamowe na stronie) na podstawie kilku wariantów
- Analiza sesji i odsłon w serwisie WWW i stworzenie odpowiedniej strategii content marketingowej, mającej na celu podnieść współczynnik konwersji zapisów do newsletter.
- …
Możliwości analityki internetowej jest – jak można wyżej zauważyć – praktycznie nieograniczone.
Jeśli i Ty masz jakiś problem ze swoją stroną, i chciałbyś przeanalizować ją pod kontem konkretnych danych lub po prostu nie wiesz, co może być nie tak, co można zmienić ale czujesz, że stanąłeś w miejscu a Twój serwis wymaga zmian – skontaktuj się z nami.