Optymalizacja Konwersji

optymalizacja-konwersjiOptynalizacja konwersji w branży eCommerce jest procesem, który wymaga przeprowadzenia kilku niezbędnych działań.

W sklepach internetowych wymaga ona analizy leja sprzedażowego i poszczególnych podstron w sklepie pod kontem użyteczności i łatwości w poruszaniu się uzytkownika na kazdym z urządzeń. Optymalizuje się więc trzy rodzaje widoków:

  • desktop
  • tablet
  • smartfony

Witryny mobile frendly czyli przyjazne dla urządzeń mobilnych znacznie lepiej konwertują od tych, które nie są dostosowane do tychże urządzeń.

By zoptymalizować procesy sprzedażowe, lej sprzedażowy i żeby obniżyć współczynnik odrzuceń trzeba przeprowadzić kilka kluczowych testów.

Przeprowadzamy kilka typów testów, można ich opisy znaleźć tutaj:

  1. UI Tests – Testy użyteczności interfejsu użytkownika 
  2. Error handling testing – Testy obsługi sytuacji wyjątkowych
  3. Testy podstawowych ścieżek i scenariuszy
  4. Recovery testing – test przywracania kopii zapasowej
  5. Testy obciążeniowe

Niezbędnym minimum, jakie należy przeprowadzić podczas wdrażania aplikacji internetowej jest przeprowadzenie:

  • Testy użyteczności interfejsu użytkownika (UI Tests),
  • Testy bezpieczeństwa,
  • Testy podstawowych scenariuszy i ścieżek.

W przypadku serwisów typu eCommerce, będzie to również omawiana tutaj Optymalizacja Konwersji.