Analityka internetowa

analityka internetowaNie od dziś wiadomo, że bez odpowiednio przeprowadzonej analizy danych, jaką oferują nam między innymi Google Analytics, Gremius TrafficYandex Metrica, czy też narzędzia jakie oferują portale społecznościowe w naszych oficjalnych profilach firm lub brandów to kopalnia informacji, dzięki którym będziemy mogli osiągnąć swój cel biznesowy, stworzyć profil naszego potencjalnego odbiorcy i dowiemy się jak i w którym najlepiej momencie dotrzeć do naszego klienta.

Analityka internetowa może zostać wykorzystana w praktycznie nieograniczony sposób. Cele jakie stworzymy powinny nam pomóc w ustaleniu problemów, odpowiedzieć na nurtujące nas pytania. Przykładem może być przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, chcący zwiększyć ruch organiczny czy bloger, publikujący artykuły z poradami, których treść mimo, że jest wartościowa, nie trafia do odbiorców choćby tych, którzy szukają podobnych informacji w wyszukiwarkach internetowych (Google, Bing, Yahoo, Yandex….). W takiej sytuacji trzeba coś zrobić, trzeba zacząć od podpięcia kodów śledzących i poczekać jakiś czas na zebranie odpowiednio dużej ilości danych, na podstawie których będzie można wyciągnąć konstruktywne wnioski.

Przykłady wykorzystania analityki internetowej

  1. analityka internetowa semitiveTesty A/B, mające na celu podniesienie konwersji elementu na stronie;
  2. Analiza koszyka w sklepie internetowym pod kontem obniżenia współczynnika porzuceń;
  3. Analiza słów kluczowych związanych z tematyką strony i budowa kontentu, zgodnego z wyznaczoną listą;
  4. Analiza podstron produktowych pod kontem obniżenia współczynnika porzuceń
  5. Analiza podpiętych do sklepu internetowego systemów płatności pod kontem możliwych błędów płatności
  6. Analiza treści na stronach sprzedażowych poprzez testowanie różnych wariantów (testy A/B)
  7. Analiza słów kluczowych pod kontem podniesienia sprzedaży w sklepie internetowym (zwiększenie konwersji płatności)
  8. Badanie skuteczności kreacji reklamowych (banery reklamowe na stronie) na podstawie kilku wariantów
  9. Analiza sesji i odsłon w serwisie WWW i stworzenie odpowiedniej strategii content marketingowej, mającej na celu podnieść współczynnik konwersji zapisów do newsletter.

Możliwości analityki internetowej jest – jak można wyżej zauważyć – praktycznie nieograniczone.

Jeśli i Ty masz jakiś problem ze swoją stroną, i chciałbyś przeanalizować ją pod kontem konkretnych danych lub po prostu nie wiesz, co może być nie tak, co można zmienić ale czujesz, że stanąłeś w miejscu a Twój serwis wymaga zmian – skontaktuj się z nami.